2011

2011 lider emot sitt slut, det återstår ynka två dagar av detta underbara året! Jag har aldrig annart funderat och spekulerat kring om det ena året vait bättre än det andra osv, men det har jag verkligen gjort i år. Detta har varit mitt år. 

På nyår för ett år sedan slutade jag röka.
I början av året avslutade jag min relation med min dåvarande pojkvän. Detta innebar inte bara ett helt nytt liv, det innebar också att jag skulle flytta tillbaka hem till mamma efter att ha bott själv i 1,5 år. Jag började även året utan två av mina tidigare närmsta människor. Jag förlorade även ännu en vän som jag då tyckte var superskönt. Idag har jag och de tre människorna strykigt ett streck över allting som hänt. Jag valde även att inte bry mig om människor jag inte hade någonting gemensamt med. 

I mars tog jag äntligen min tandställning. Innan förstod jag inte vad hemska mina tänder var, men nu i efterhand när jag ser på bilder samt det avtrycket jag fick, ja då ångrar jag mig inte för en sekund trots att det var pest&pina!

Jag tror det var i april pappa och co flyttade ner till Småland, inte okej!

I Maj åkte jag och Sofia Gård till Rhodos på vår egen lilla "studentresa" Bargatan var då det roligaste jag varit med om i hela mitt liv! Skön vecka med sol, bad och fest. 

När jag kom tillbaka och vi gick in i junimånad drog allting igång. Det sista att fixa i skolan, alla förberedelser alla avslut. Den 7juni var det bal. Hur kul som helst! Höjdpunkten var väl att jag tog ett dopp i älven pga. allt vin jag svept i mig under kvällen (på den tiden när jag hatade vin)
Dagen efter tog jag mig bakis till min Mentor där vi åt lunch och sedan åkte för att fixa vårt flak som vi aldrig hade.
& dagen efter det var dagen D. 07.30 var jag hos min klasskamrat Pontus altan och drack. Vi hade fortfarande inte fått ett flak vilket i sista sekund löste sig. Middag, utspring och en väldig massa firande stod på schemat resten av dagen. Mer om balen&studenten finns att läsa i en alldeles egen kategori :-)

Innan jag tagit studenten hade jag fixat mig 3 jobb. Ett på The Draft, säljföretag som jag tackade nej till. Ett på nyängen min tidigare praktikplats samt hemtjänsten, också min tidigare praktikplats.
4 dagar efter studenten började jag mitt arbetsliv.

I augusti fyllde jag 19 år och hade en bra födelsedag, dagen efter åkte jag och Linda till Calella i Spaninen. Bussresa. Vi var borta i 2 veckor.
4 dagar efter att vi kom hem flyttade jag till Gran Canaria och hela resan kan man läsa om här i bloggen!

Den 16 november kom jag tillbaka till Sverige och det var jättekonstigt! En vecka senare hade jag en jobbintervju på Burger King och fick jobbet direkt på intervjun. 
2 veckor senare var jag på en annan intervju och fick jobbet dagen efter. På Gran Canaria hade jag två olika jobb, blev erbjuden flera (skitjobb) + att jag blev erbjuden ett jobb i Fuengirola i Spaninen. På ett halvår hade jag alltså blivit erbjuden 8 jobb. Varav 3 utomlands. Jag är ganska nöjd då många av mina kompisar fortfarande inte har ett jobb sen studenten. 

Förutom detta har året erbjudigt: Kvarlämnad Bella vaknar upp på slutstationen i Segmon, inte enda stationen jag varit på i år eftersom jag även besökte polisstationen. Jag har tappat samt fått en snodd telefon och massa andra tokigheter.

Och idag den 29 december avslutar jag året ganska bra med att få en lägenhet på Herrhagen! Jag är så lycklig, äntligen säger jag bara!! Detta har jag väntat på vill jag lova!

Jag tackar 2011 och bloggen då jag inte kommer blogga mer i denna och lämnar den åt det förflutna för att kunna återblicka mitt tidigare liv senare. Jag kommer även avsluta året med mitt nya efternamn och som sagt, detta har verkligen varit mitt år.

Isabel Niemelä 2011-12-29

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0