Juldagen?

Enda jag vet namnet på är just julafton, alla andra juldagar är bara förvirrande. Äre juldagen idag?/dagen efter jul?

Igår var det alltså julafton. Åkte till mamma klockan tolv, åt lite mat (köttbullar och potatis) ja, det är det som mitt julbord består av.. Sen öppnade vi julklappar och då fick jag tonvis av min älskade/saknade vaniljparfym från H&M! :D Ihihi, och efter jag öppnat alla klappar så sa mamma att jag glömt en så drog hon fram det största paket jag sett bakom fotöljen i vardagsrummet, = DISKMASKIN! En jättefin svart lack silience från bosch, GÖÖÖÖÖÖÖTTTTTT SÄGER JA! Nu ska den bara installeras så slipper jag diska ever again! MUHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

När vi var klara hemma hos mor åkte vi hem till mig och lämnade av alla paket och fortsatte till Pirjo åt jordens godaste kladdkaka (L) måste ha recpet. Påminn mig? Efter Pirjo åkte vi till mormor och där väntade inte den vanliga svenska julbordet för mormor tycker det är onödigt när jag ändå bara äter kötbullar och potatis. Så då hade hon fixat ett chilenskt julbord. Var väl inte så märkvärdigt men ändå, det var gott. Och så mätt har jag inte bivit på länge.. Sen var det julklappsöppning för 3;dje gången och sen var jag väldigt trött och åkte hem till mig. Då hade Jim tänt alla ljus i hela lägenheten och dukat upp matbordet, lagt rosblad i badet med massa skum, och dukat upp i vardagsrummet med massa mys och under granen låg det lite julklappar så dom öppandes och sen kikade vi lite på film och sedan somnade vi!

Idag när man vaknade var det så jävla töligt, trött som fan och julen är över. Va ska jag se fram emot nu då? Förmodligen åker vi ingenstans på nyår som jag hoppats på, trååk. :(
Men, gick upp och tog oss ett bad sen städade och plockade bort endel onödiga julsaker och fixa&dolade lite så nu har det blivit lite ändring i lägenheten och det älskar jag :)
Så nu är lägenheten nystädat och jag är nybadad och snart kommer mammi och hämtar oss så ska vi hem och äta och spela buzz och mysa och sen kommer väl lillian elr jimmy och hämtar oss så åker vi till värmskog. meningen var ju att alla släktingar t jim skulle komma idag, men d var lite sjukdom så blev inte riktigt så.. menmen!

CU.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0